Vyvolávaná

 

Potřebujeme : míč,křídu.
Popis hry :
Děti stojí po obvodu kruhu, který je nakreslen křídou. Uprostřed je dospělý nebo dítě, které drží míč. Vyhodí míč kolmo do vzduchu a vysloví jméno některého dítěte stojícího na obvodu kruhu. Pak odstoupí stranou. Vyvolané dítě musí vběhnout do středu kruhu a nadhozený míč chytit. Chytne-li ho, nadhazuje samo a vyvolává dalšího. Upustí-li ho, nadhazuje ještě jednou předcházející hráč.

 

 

                        Sbírání lístků

 

Připravte si asi sto lístků různé barvy. Každý lístek bude mít jinou bodovou hodnotu. Nejcennější budou ty, které se nejhůř hledají - šedivé. Nejnižší hodnotu ty, jejichž křiklavá barva je prozrazuje už z dálky..

Před začátkem hry obejděte blok domů a lístky poschovávejte na nejrůznější místa. Každý nechte vyčnívat z úkrytu aspoň růžkem. Hráči je pak budou hledat a sbírat, každý samostatně. Kdo shromáždí lístky s nejvyšší součtem bodů, zvítězí.

 

                 Polívka se vaří

 

Potřebujeme: míč.
Popis činnosti:
Děti jsou rozestoupeny po obvodu velkého kruhu, v jehož středu leží míč. Vedoucí hry říká: Polívka se vaří, maso na talíři, přijde na to, sežere to a bude to… a vysloví jméno některého dítěte. Jmenované dítě vběhne do středu kruhu, zvedne míč a vykřikne: Stát! Ostatní mezi tím utíkají z kruhu ven a na toto znamení se zastaví. Dítě se snaží s míčem někoho zasáhnout. Podaří-li se mu to, zasažené dítě se stane vyvolávačem.

 

 

                      Ruce vzhůru

 

Za stolem sedí jedno družstvo a podává si pod deskou stolu peníz z ruky do ruky tak dlouho, až rádce druhého družstva, stojící za stolem, dá povel „Ruce vzhůru !“ Všichni hráči sedící za stolem zvednou sevřené pěsti nad hlavu. Na další povel „Ruce na stůl !“ udeří všichni dlaněmi o stůl. Pak se stojící družstvo snaží uhodnout, v které ruce peníz je. Za každou špatnou ruku se počítá jeden trestný bod.

 

 

                    Na klamanou - klepání

Všichni se posadí kolem stolu a vedoucí říká povely, podle nichž se hráči řídí:. klepat - všichni klepají prsty o stůl
klid - všichni dají ruce na stůl
dolů - všichni dají ruce pod stůl
Vedoucí sám předvádí jiný pokyn, než řekl. Kdo se splete nebo opozdí, vypadává.

 

 

                  Co se v místnosti změnilo

Jeden hráč jde za dveře. Ještě předtím se snaží si vrýt do paměti celý interiér místnosti. V jeho nepřítomnosti ostatní přemístí některou viditelnou věc (nebo ji úplně schovají). Pak se hádač zavolá zpět a snaží uhodnout, která věc změnila místo..

                   Chození kolem židlí

V místnosti je o jednoho hráče více, než židlí v kruhu. Děti chodí dokola a na pokyn se každý snaží sednout na nějakou židli. Kdo přebývá si jde sednout a bere s sebou jednu židli. Hru lze zpestřit tím, že místo povelů hraje hudba, která na pokyn umlkne. A na povel „zpět“ se mění směr chůze. V tom případě, kdo si sedne dříve, je vyřazen.